Motive pentru care esti mereu obosit

Lipsa de somn nu este singurul motiv pentru care te simti obosit

Uneori s-ar putea sa va simtiti fara viata si obositi, chiar daca ati dormit suficient. Poate sa se intample altceva, deoarece lipsa somnului nu este singurul lucru care te poate face sa te simti obosit. Lucruri mici pe care le faci (sau nu) te pot lasa, de asemenea, sa te simti epuizat fizic si mental. Obiceiurile de mai jos ar putea explica de ce te simti mereu atat de obosit.

1. Sariti exercitiile fizice
Saltul unei zile de sala pentru a economisi energie este de fapt contraproductiv. Exercitiile fizice regulate iti cresc metabolismul si rezistenta si iti alimenteaza sistemul cu oxigen si nutrienti. Acest lucru te face sa te simti mai energic! Asa ca data viitoare, coborati de pe canapea pentru acel antrenament sau o plimbare rapida – nu veti regreta.

2. Beti putina apa
Chiar daca pierdeti doar 2% din lichidul din corpul dvs., acest lucru poate avea un efect asupra nivelului de energie. Nu bea suficienta apa iti reduce volumul de sange si iti face sangele mai gros. Acest lucru face ca inima sa-ti circule sangele mai putin eficient si impiedica oxigenul si nutrientii din sangele tau sa ajunga la muschi si organe asa cum ar trebui. Acest lucru te va face sa te simti obosit.

3. Aveti o deficienta de fier
Deficitul de fier te face sa te simti lent, slab, obosit, iritabil si incapabil sa te concentrezi corect. Acest lucru se datoreaza faptului ca este transportat mai putin oxigen catre muschi si celule. A fi deficitar de fier, de asemenea, va pune riscul de anemie, de aceea este important sa obtineti o multime de fier. Iti poti imbunatati continutul de fier consumand mai multa carne de vita, fasole, tofu, oua, nuci si unt de arahide.

4. Esti prea mult perfectionist
Iata ce spune Irene Levine, profesoara de psihiatrie la Scoala de Medicina a Universitatii din New York, despre perfectionism:

„Urmarirea perfectiunii este desigur imposibila, pentru ca atunci trebuie sa muncesti mult mai mult si mai mult decat este necesar. Va stabiliti obiective dificil sau imposibil de atins, astfel incat in ​​final nu exista niciun sentiment de satisfactie. ”

Prin urmare, Levine va recomanda sa setati un termen pentru tot ce incepeti si sa respectati aceasta limita. Dupa un timp, veti vedea ca timpul suplimentar pe care l-ati luat inainte nu a imbunatatit neaparat munca dumneavoastra.